Chcecie by Wasza wspólna podróż zaczęła się jak najlepiej i dodatkowo miała piękną oprawę? Najważniejsze tego Dnia to być o czasie.
Zastanawiacie się pewnie czym jechać do ślubu. Wybór jest bardzo duży a zawęzić go trzeba do 4 propozycji – dorożka/bryczka; auta nowoczesne osobowe; auta retro; limuzyny.
Być może wyznacznikiem będzie cena. Widełki cenowe można określić w dwóch
ramach – do 1000 zł auta nowoczesne i powyżej 1000 do nawet 3000 pozostałe.
Gdy już zawęzicie swoje poszukiwania pozostaje jeszcze wybór konkretnego auta i koloru. Jakie auto – decyzja bardzo indywidualna aczkolwiek podyktowana powinna być kilkoma wskazówkami o których później. A kolor? Czasami całe wesele utrzymane jest w konkretnej kolorystyce, konwencji warto wtedy byście i auto wybrali tworzące spójną całość z innymi elementami ślubu i przyjęcia. Na pewno wśród dostępnej na rynku oferty znajdziecie ten środek transportu, który spełni Wasze oczekiwania.
- Przy wyborze auta kierujcie się jego rozmiarami i miejscem jakie będziecie mieli z tyłu. Najczęściej w drodze autem towarzyszą Wam Świadkowie. Oznacza to, że jedziecie w pięć osób. Jeśli planujesz mieć rozłożystą suknię a Pan Młody lubi chodzić na siłownię – może być Wam mało komfortowo. W tej sytuacji najlepiej jest albo jechać limuzyną albo zorganizować dla Świadków drugie auto – najlepiej tej samej marki, ale w innym kolorze.
- Jeśli decydujecie się na auto typu kabriolet pamiętajcie, by miało możliwość rozłożenia dachu. Pogoda jest to jedna z niewielu spraw, której na ślubie i weselu nie da się zaplanować. A zmoknięci na pewno nie będziecie się już dobrze bawić.
- Gdybyście decydowali się na podróż karetą, dorożką czy bryczką pamiętajcie, że odległości kościoła i sali powinny być niewielkie. Ten środek transportu będzie znacznie wolniejszy od auta. Na uwadze trzeba mieć także wytrzymałość ciągnących Was koni. Jakie więc może być wyjście kiedy sala jest daleko a Wy bardzo chcielibyście w tą podróż udać się właśnie zaprzęgiem konnym? Należy wynająć transport dla koni i lawetę dla powozu. Wówczas z od kościoła odjedziecie powozem, potem przesiądziecie się w auto i w umówionym miejscu znowu wsiądziecie do powozu
- Wybierając duże auto zastanówcie się czy będzie ono w stanie zmieścić się w uliczce dojazdowej do Waszego miejsca zamieszkania oraz pod kościołem czy na sali weselnej.
Sporządzając umowę musicie zwrócić uwagę na wiele punktów. Starajcie się, aby na umowie znalazły się wszystkie ważne informacje. Wszystkie ustalenia muszą być spisane ponieważ tylko w ten sposób będziecie mogli w razie jakichkolwiek kłopotów dochodzić swoich praw.
Przy omawianiu wynajmu auta ważne są takie informacje jak:
- ustalenie czy jest limit przejechanych km i w jaki sposób są rozliczane km za przejazd po za miasto, w dalekie trasy
- czy dekoracja jest w cenie lub czy można ją wykonać
- co jest do Waszej dyspozycji w barku w limuzynie a za co trzeba płacić
- Podstawowe informacje to Wasze dane oraz dane wynajmującego, rodzaj i kolor auta, data zlecenia.
- Czas wynajmu auta – musicie mieć podane czy w czas wynajmu wliczony jest dojazd i powrót auta do bazy czy też może jest on liczony dopiero od momentu podstawienia pod wskazany adres. W pierwszej sytuacji – dla klienta mniej korzystnej – od podanych do Waszej dyspozycji godzin należy odjąć czas potrzebny na dojazd i powrót auta. Może się okazać, że pozostaje go Wam niewiele i potrzebne są dodatkowe godziny.
- Dodatkowe godziny – zawsze musi być podana kwota za kolejną godzinę - powyżej ustalonego na wynajem czasu. Warto wynegocjować, by kolejna godzina była naliczona dopiero po 15 minutach. Jest to czas na wyjęcie kwiatów, prezentów.
- Trasa przejazdu oraz godzina podstawienia auta - przy podawaniu nazw miejscowości nie zapomnijcie dopisać w jakim powiecie się dana miejscowość znajduje. Bardzo łatwo jest o błąd i auto może pojechać nie tam gdzie trzeba. Warto też wcześniej obmyślić trasę alternatywną na wypadek remontu, korka czy innego nieprzewidzianego zdarzenia.
- Jeśli jest dekoracja w cenie – opisać jaka. To samo tyczy się barku w limuzynach.
- Pod koniec - kwota do zapłaty oraz wysokość zaliczki.
- Ostatnim punktem umowy powinny być ustalenia dotyczące niewywiązania się którejś ze stron umowy.
- kto i jaką dekorację będzie robił. Zaplanować musicie czas na jej wykonanie lub zapytać dekoratora/florysty, ile czasu będzie potrzebne do jej wykonania,
- zastanowić się musicie kiedy i kto będzie się rozliczał za auto. Starajcie się nie brać tego na siebie. Jeśli korzystacie z pomocy konsultanta ślubnego zrobi to za Was ta osoba. Jeśli nie – zlećcie to Świadkowi,
- pamiętajcie też o tym, że auto trzeba będzie dość szybko zwolnić i wyjąć z niego kwiaty, prezenty, Wasze rzeczy. Również w tej sytuacji może pomóc Wam konsultant. Mogą to być też Świadkowie, a jeszcze lepiej by były to ich osoby towarzyszące. Przy pierwszym bowiem toaście powinni Świadkowie powinni bowiem Wam towarzyszyć.
- ustalcie także kto będzie miał kontakt z kierowcą auta i poinformuje go, że goście już są na sali i możecie podjeżdżać.
Autor:
Magdalena Sotomska - konsultantka ślubna
Studio Projektów Ślubnych NEUTRINO http://studioprojektowslubnych.pl/